سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 291186

  بازدید امروز : 29

  بازدید دیروز : 22

ارتباط با ارواح

 
نیکو نیست خاموشى آنجا که سخن گفتن باید ، چنانکه نیکو نیست گفتن که نادانسته آید . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: محمد ::: شنبه 85/8/13::: ساعت 11:0 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم و صل الله محمد و آل الطاهرین

در جهان ارواح اشکال را عقلها می سازند

علم روحی جدید و شواهد بسیاری اقامه نموده مبنی بر اینکه عقل مستقیما" در ماده اثر می گذارد و این مسئله امروز یک حقیقت علمی و مسلم می باشد.زیرا درجهان ارواح میزان این اثر زیاد تر می باشد.بنابراین در جهان روحی عقل مستقیما" در جسد اثیری که از حیث رقت و لطافت نسبت به جسد فیزیکی در درجه بالاتر قرار گرفته اثر میگذارد.

پس عقل در جهان ارواح به جسد اثیری همان شکلی ر میدهد که منطبق با متقضاس آن محیط باشد.

همانطوری که ما در روی زمین با شکل خاصی که جسد اثیری به خود گرفته است شناخته می شویم.در جهان ارواح هم جسد اثیری با همان شکل ساخته می شود.که عقل به وی داده است.پس عقل جوان یعنی عقلی که به واسطه خلاص شدن از قید جسد و نیرو گرفتن از عالم روحی به حد رشد نیروی خود رسیده و در عالم روح به جسد اثیری همان نیروئی را میدهد(نیروی فعاله) که در سیر آن جسد اثیری به سوی ابدیت در فضای بیکران هستی لازم دارد.یعنی متناسب با رشد و تکامل عقل جسد اثیری هم برای سیر به عوالم بالاتر تحول پیدا میکند.البته با نیروی محرکه ای که عقل می سازد.

پس شکل خارجی انسان در عالم روحی بر حسب ظهور خاطراتی است که آن خاطرات از طریق عقل در جسد اثیری عمل میکند.زیرا اغلب ارواح هنگام آمدن به عالم زمینی با استفاده از نیروی عقل که خاطرات زمینی در آن متمرکز بوده امواج خود را پائین می آورند یعنی زنده شدن خاطرات زمینی در عقل خودآگاه آنها ارواح ترجیح می دهند که با همان شکل قدیمی که در روی زمین دداشته اند ظاهر شوند تا حاضرین در جلسه ارتباط بتوانند آنها را بشناسند.

اما هنگان برگشتن به جهان اثیری(روحی) با کمک عقل آن شکل زمینی را از خود دور می کنند.چون این کار برای آنها زحمتی ندارد.باز هم همانطور است که ارواح می خواهند در لوح حساس خود را به مردم زمینی نشان دهند و یا اینکه در جلسه ارتباط برای شناساندن شخصیت خویش به دیگرانی که آنها را قبلا می شناخته اند.تجسد مادی بخود می گیرند.

این ظواهر امروز از بدیها علم روحی جدید بشمار می رود.هیچکدام از بحث کنندگان و نویسندگان روحی در این مسئله با هم اختلافی ندارند.پس آیا این تغیر شکل از جانب ارواح هنگام لزوم امکان دارد.یا همه اینها صرف خیال هستند؟

برای اثبات این حقیقت می گوییم تجسم اخلاق که محل واقعی آن عمل می باشد.یعنی اخلاق و رفتار دائمی هر شخصی جمال واقعی آن شخص را در مرحله عقل باطن تشکیل می دهد همان اخلاق پنهان شده در عقل است که جمال حقیقی انسان را در جهان ارواح در قالب جسد اثیری ظاهر می سازد.آن وقت عقل همان جمال را برای همان جسد اثیری بطور جاودانه تجلی می دهد.

در مقابل تاثیر عقل در جمال اخلاقی هیچ مانعی جر قوه حافظه وجود ندارد.

چون آن جمال اخلاقی مرکز نیروی ذاکره عقل می باشد و آن ذاکره در این جهان ماده بطور خود آگاه عمل نمی کند.یعنی همه آنچه را که دارد نمی تواند یک دفعه ظاهر کند.ولی در جهان روحی که عقل از قید و بند جسد مادی خلاص شده و ذاکره هم توانسته همه مکنونات خود را ظاهر سازد لذا عقل همان جمال را به جسد اثیری میدهد پس در واقع در جهان اثیری همان شکلی که انسان دارد و بطور کامل از جمال اخلاقی ظاهر شده می تواند همه عواطف و احساسات آن شخص را نشان دهد.یعنی همان شکل با زبان حال شخصیت واقعی ان انسان را نشان می دهد.وقتی که در آن مشاعر و عواطف بتدریج تطوری حاصل شود.طبعا" در آن جمال اثیری هم تغییر و تحولی پدید خواهد آمد.یعنی عقل خودآگاه در اثر تحولی که برایش پدید آمد جمال دیگری برای آن جسد اثیری که لطیف تر از جمال قبلی است ظاهر می کند و روح با آن شکل و جمال جدید آماده انتقال به جهان بالاتری می گردد پس مسلم شد که در جهان ارواح امکان ندارد جسد اثیری مشاعر و عواطفی را به خود نسبت دهد که قبلا" مالک آن نبوده است.به همین مناسبت است که گفته اند:عالم ارواح بر خلاف عالم زمینی جهان شهود است.زیرا آدمی در زندگی زمینی میتواند بعضی عواطف و مشاعری را از خود بروز دهد که در عقل باطن او نیست چون جهان زمینی جهان تجلی همه عقل باطن که شخصیت آدمی در آنجا شکل میگیرد نمی باشد بلکه روی آن را مقداری پوششهای مادی پوشانده حتی طوری است که خود آدمی هم به همه آن چیزهائی که درضمیر ناخودآگاه خود یعنی در عقل باطنش هست آگاهی کامل ندارد.اما وقتی که شخص به جهان ارواح منتقل شده عقل باطن از قید و بند پوششهای مادی بیرون آمده یکجا می شود نیروی ذاکره آن شخص به دستور عقل آن جمال عقلی (شخصیت واقعی)روح را ظاهر میکند و آدمی در جهان اثیری با همان شکل اخلاقی و ملکات نفسانی شناخته میشود.

موفق باشید


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ